Bu projenin amacı, Kadim Şehir Şanlıurfa'nın tüm yönlerinin gelecek nesillere kazandırılması, bilinçlendirilmesi; Şanlıurfa’nın çeşitli zenginliklerinin tüm kademelerdeki öğrencilere bir oyun yazılımı vasıtasıyla oynatarak, eğlendirerek öğretilmesidir. Proje bilişim teknolojileri öğretmenimiz Sinan SÖYLEMEZ rehberliğinde 6.sınıf öğrencilerimiz tarafından hazırlanmış, aynı zamanda öğrencilerimizin yazılım ve kod yazma becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Şanlıurfa’nın tanıtımını içeren bu uygulamanın Şanlıurfa turizmine de katkı yapması hedeflenmiştir.Proje videosuna aşağıda yer verilmiştir:
Scratch programı üzerinden hazırlanan oyunumuzun görselleri aşağıdaki gibidir:
Projemiz okulumuzdaki tüm seviyelerde uygulanmış öğrencilerimizin Şanlıurfa hakkındaki bilgi düzeylerinin arttığı gözlemlenmiştir. Uygulama fotoğrafları aşağıdaki gibidir: